Obserwatorzy

piątek, 4 maja 2018

Pozłacany blejtram - krok po kroku

Witajcie

Może macie tym razem ochotę na odrobinę klimatów orientalnych?

Tak się składa, że dzisiaj chciałabym Wam pokazać blejtram w takim właśnie stylu -
-  z dużą ilością złoceń i perełek.

Wygląda na skomplikowany?
Nic bardziej mylnego.
Krok po kroku prześledźcie za mną sposób jego wykonania, 
a zobaczycie jaki jest prosty.
Taki blejtram może być znakomitym prezentem na zbliżający się Dzień Mamy.





Zaczęłam od wycięcia z papieru wizytówkowego (może to być też tektura, ewentualnie beermata) kwadratów o wymiarach 4 cm.
Wykorzystałam do tego wykrojnik "kwadraty z przeszyciami".
Dla posiadaczek gilotyny sprawa będzie jeszcze łatwiejsza.

Możecie dobrać inny wymiar kwadratów, w zależności od tego jakim rozmiarem podobrazia dysponujecie.

Wycięłam trochę więcej kwadratów, niż mi będzie potrzebne, bo słusznie przypuszczałam,
że nie wszystkie  uda mi się w zadowalający sposób ozdobić :-).



A teraz wybierzcie swoje ulubione maski bo przyszła pora na zdobienie kwadratów.


Na początek pokażę Wam jak nałożyć złocenia:
Pędzelkiem, przez wybraną maskę na kwadraty nakładam klej do złoceń.



Nałożony klej musi podeschnąć ok. 30 - 40 min. 
Możemy też wysuszyć go nagrzewnicą.

Następnie suchym i czystym pędzelkiem nakładam folię/płatki do złoceń
Przyczepi się ona do naszego pomalowanego kwadratu tylko w miejscach nałożenia kleju.


Dodaję zdobienia perełkami w płynie Nuvo.



Tutaj przykład nałożenia złoceń przez inną maskę.


Na niektórych kwadracikach nałożyłam wzorki (tutaj mandala 13@arts) z użyciem gesso black.

Nie  przejmujcie się, nie wszystkie wyjdą idealnie ....
Wszelkie niedoskonałości można później zatuszować perełkami w płynie :-).



Wypróbujcie swoje ulubione maski i poszalejcie z perełkami.
Zapewniam Was, że to świetna zabawa.



A teraz pora na przygotowanie  podobrazia.
Pomalowałam go czarnym gesso, ale tylko na brzegu i na grzbietach.
Możecie pomalować cały, ale ja wiedziałam, że tylko w tych miejscach będzie kolor czarny widoczny, ponieważ zaplanowałam sobie,
że pokolorowane "kafelki" przykleję obok siebie bez odstępu.



Na gel medium przyklejam ułożone uprzednio "kafelki".

Tutaj blejtram z przyklejonymi  kwadratami.




Teraz czas na kompozycję "końcową".

Wybrałam zdjęcie.
 Wycięłam z tektury ramkę o wymiarach  12 ,5 x 9,5 cm,
Na całą naniosłam klej do złoceń i po 30 min. nałożyłam folię do złoceń.

 Dwa koła o średnicy 9 cm zmediowałam analogicznie jak  moje male kwadraty, czyli:
1. pomalowałam
2 przez maski nałożyłam wzorki
3. w wybranych miejscach dodałam perełki w płynie.


Na czarnym  kółku użyłam maski 13@ arts "mandala".



Mam nadzieję, że przekonałam Was do złoceń na pracach,
w połączeniu z odpowiednimi kolorami nie muszą wcale wyglądać tandetnie.
W szczególności pasują do ciemnych kolorów, np granaty, bordo, butelkowe zielenie, brązy, ciemne fiolety itp., fajnie też współgrają z kolorem białym.


Jeżeli chcecie zobaczyć jak złocenia wykorzystać w kartkach komunijnych,
 to odsyłam Was do znakomitych filmików Agaty Piaseckiej.
Koniecznie kliknijcie TU.


Lista wykorzystanych produktów:




        



Jeżeli spodobał się Wam mój pomysł na "orientalny blejtram" i wykonaliście podobny
lub macie swój pomysł na złocenia bardzo proszę o pozostawienie komentarza i linku..
Z chęcią zajrzę.
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.


Kasia

1 komentarz :

  1. I loved your artwork, the stenciled squares look great with addition of golden color and pearl drops. This piece of beauty just stole my heart.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.